Post Bariatrik Cerrahi

Post Bariatrik Cerrahi nedir?
Hazır gıdalar, hareketsizlik, şehir yaşantısı dünya genelinde obezitenin artmasına neden olmuştur. Obezite tedavisinde çeşitli cerrahi yöntemler ile zayıflama sağlanır. Ancak aşırı kilo verme sonrasında, sarkma ve gevşemeler meydana gelir. Bu sarkma ve gevşemelerin cerrahi tedavisine ‘Post Bariatrik Cerrahi’ denilmektedir. Bu ameliyatlar plastik cerrahi Branşı tarafından yapılmaktadır.
Uygulama adımları nelerdir?
Post bariatrik cerrahi, belt lipektomi, kol germe, uyluk ve bacak germe, göğüs germe olarak ayrı operasyonlarda ele alınabilir. Hastanın fizik muayenesi ve genel durumuna göre operasyonlar bir ya da birden fazla seanslarda yapılır. Hastanın body mas indeksine (vücut kitle indeksi) göre ideal kiloya yaklaştıktan sonra ameliyat olması önerilmektedir.
Belt Lipektomi ameliyatında karın cildiyle birlikte, sırt, kalçalar, yan ve arka bel bölgesinde oluşan cilt sarkmalar tedavi edilir. Ameliyatta beli saran dokular çıkarılır, karın ön yüzü ve sırt aşağı doğru gerilir, bel bölgesinden çıkarılması planlanan dokular kalça altına gömülerek hacim kazandırılır. Genel anestezi altında yaklaşık 4 saat süren bir operasyondur. Ameliyat sonrası hastalar 3 gün hastanede yatırılır, erken dönemde hasta kendi ihtiyaçlarını karşılayabilir. 3 hafta süreyle bandaj kullanması gerekir. 6 hafta şekillendirici korse giyilir. Belde ve karındaki kesilere bağlı izlerin iç çamaşır içinde kalması sağlanacak şekilde planlam yapılmalıdır.
Uyluk germe ameliyatında ise uyluk derisinde oluşan yanlara ve aşağı doğru sarkmalar tedavi edilmektedir. Bu ameliyat bacakları inceltmek amacıyla liposuction ile birlikte kombine edilebilir. Genel anestezi altında 3 saat süren ameliyatta kasık çizgisi boyunca uzanan kesiler ile fazla deri ve derialtı dokusu çıkarılır. Ameliyat sonrası hasta 2 gün hastanede kalır. Hastaneden çıktığında ise 4-6 hafta süreyle tayt şeklinde korse kullanması gerekir. Uyluktan diz içine kadar olan bölgede yara izleri kalmaktadır.
Kol germe ameliyatında adından da anlaşılacağı gibi kollarda oluşan sarkmalar düzeltilir. Liposuction ile birlikte kombine edilebilir. Ameliyat genel anestezi altında yapılır ve yaklaşık 1.5 saat sürer. Kolun iç yüzünde ve koltuk altı çizgisi boyunca uzanan kesiler ile fazla deri ve derialtı dokusu çıkartılır. Hastanede 1 gün kalınması yeterlidir. Taburcu olduktan sonra 4 ila 6 hafta süreyle omuzdan dirseğe uzanan kolluk tarzı korseler kullanılması tavsiye edilir. Koltuk altından dirsek eklemine kadar uzanan skar izleri aklmaktadır.
Erkeklerde göğüs bölgesinde sarkmalar düzeltilirken kadın hastalarda hacim kaybı gerçekleştiği için ek olarak meme implantı (meme protezi) da kullanılabilir. Göğüs ameliyatları koltuk altı, sırt ve kollar ile birlikte planlanabilir.
Hangi hastalara uygulanır?
Bu uygulama özellikle karın cildi, sırt, kalça ve bel bölgelerinde kilo verme sonrasında sarkkması olan ve normal kiloya yakın kiloya gelmiş olan hastalara uygulanır.