PRP Eklem Uygulaması

PRP eklem uygulaması nedir?
PRP (Platelet Rich Plasma), ya da diğer adıyla Trombositten Zengin Plazma, kişinin kendi kanından hazırlanan ve birçok hastalıkta iyileşmeyi uyarmak ve düzenlemek için kullanılan bir yöntemdir. Trombositler dokunun onarımı ve iyileşmesine katkıda bulunan onlarca büyüme faktörü içerirler. Bu büyüme faktörleri ortama verildiğinde, vücudun kendi iyileşme mekanizmalarına destek olarak hasarlı dokulardaki tamire yardımcı olurlar.

Prp nasıl hazırlanmaktadır?
PRP hazırlama kiti yardımıyla, hastadan 10-60ml arasında kan alınır, bu kan tek kullanımlık özel filtreler ve santrifüj cihazları ile ayrıştırılarak istenmeyen kısımları uzaklaştırılır. Ayrıştırılan 2-6 ml kısım, trombositten zengin plazmayı içerir ve birçok kas iskelet sistemi yaralanmasında uygulama alanı bulmuştur.

Prp tedavisi uygulanan kas iskelet sistemi hastalıkları nelerdir?
Kronik tendinopatiler: Tenisçi dirseğinde PRP ile %79-93 oranında başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Bu oran kortizon uygulaması ile elde edilen sonuçlardan daha iyidir, ayrıca kortizon uygulamasının dezavantajları engellenmiş olmaktadır. Benzer şekilde aşil tendon hastalıklarında, kronik patellar tendon yaralanmalarında ve plantar fascitis hastalığında PRP uygulamaları ile % 80 civarında başarılı sonuçlar bildirilmiştir.
Diz bağ yaralanmaları: Sporcularda sık görülen iç yan bağ yaralanmaları sonrası PRP enjeksiyonları ile daha hızlı iyileşme ve daha kısa sürede spora dönüş olduğu bilinmektedir.
Spor yaralanmaları: Yine sporcularda görülen kas çekmeleri veya kas içi kanamalarda PRP enjeksiyonları ile daha hızlı spora dönüş sağlanmaktadır.
Osteoartrit (Kireçlenme): Diz eklemindeki osteoartritin erken evrelerinde PRP enjeksiyonları ile 6 ay süreyle hastaların ağrılarında azalma ve fonksiyonlarında düzelme olmaktadır. Ancak PRP tedavisi hastalığın doğal seyrini değiştirmez ve var olan aşınma ve yıpranmayı geri döndüremez. Karşılaştırmalı çalışmalarda PRP enjeksiyonlarının hyalüronik asit enjeksiyonlarına göre biraz daha üstün olduğu gösterilmiştir. Diz içi enjeksiyonlar sterilite koşullları sağlandıktan sonra diz ekleminin laterali veya patella önünden patellar tendon lateralinden yapılmaktadır.
Kıkırdak onarımına destek olarak: kıkırdak yapı deformasyonlarındada prp tedavisi başarı ile uygulanmaktadır.
Hangi bölgelere uygulanır?
Bu uygulama tüm eklem bölgelerine uygulanır.