Yüz Felci

Yüz felci (fasiyal paralizi) nedir?
Yüzün bir yarısında gelişen kas güçsüzlüğü sonucunda, kişinin yüzündeki kasların bir bölümünü veya tamamını hareket ettirememesine yüz felci denir.
Yüz felci (fasiyal paralizi) nedenleri nelerdir?
Yüz felcinde tedavi nedene göre yapılmaktadır. Yüz felcinin en sık nedeni Bell paralizidir.
Bell paralizinin tedavisinde yapılan uygulamalar;
Prednizolon: Prednizolon bir steroid türüdür. Yüz felcinin tedavisinde etkisi ispatlanmış bir ilaçtır. Yüzü uyaran fasiyal sinirdeki iltihabın giderilmesini dolayısıyla felcin gerilemesini sağlar. 10 gün boyunca verilen tedavi ile şikayetlerde anlamlı bir gerileme beklenir. Şeker hastalarında ve yan etki gelişenlerde kullanımı kısıtlıdır.
Antiviral tedavi: Yüz siniri iltihabının nedeni tam bilinmese de en çok virüsler suçlanmaktadır. Bundan dolayı prednizolon tedavisinin yanında antiviral tedavi (asiklovir gibi) de başlanabilir. Bu tedavinin etkinliği henüz kesin olarak kanıtlanmadığı için kimi otoriteler tarafından verilmemektedir.
Suni gözyaşı damlaları: Eğer yüz felcine bağlı kişide göz kapama kusuru varsa mutlaka kullanılmalıdır. Göz kapağı tam kapanamayınca göz yüzeyinde kuruma ve batmalar başlayacaktır.
Yüz felci (fasiyal paralizi) nedenleri nelerdir?
Yüz felci cerrahi tedavisinde dinamik ve statik tedaviler uygulanabilmektedir. Statik tedaviler içerisinde temporal kas transferi, nazolabial bölgede cilt eksizyonu, göz kapaklarının kapanmasının sağlannması için kantoplasti, blefaroplasti ameliyataları yanı sıra altın implan uygulamaları yapılmaktadır.
Dinamik tedavilerde ise daha çok fonksiyonel kas nakilleri (digastrik kas nakilleri, latissimus dorsi kas nakli, depressör labiinferiyor kas nakilleri) yapılmakta ve karşı yüz bölgesindeki fasiyal sinirlerden cross face sinir nakli yapılarak onarım sağlanır. Bu ameliyatlar mikrocerrahi yöntemlerle yapılmaktadır.