Aşırı Terleme Tedavisi

Aşırı terleme neden olmaktadır?
Terleme vücut ısısı arttığında, düşürmek için verilen bir tepkidir. Aynı zamanda toksinlerin dışarı atıldığı bir reaksiyondur. Terleme çok sağlıklı ve olması gereken bir mekanizmadır. İç ve dış ısı farklılığını korumaya çalışır. Ancak normalin dışındaki terleme hastaların normal yaşamdan alı-konulmasına sosyal yaşamdan soyutlaması nedeniyle büyük sorunlara neden olmaktadır.
Aşırı terleme tedavisinde nasıl bir yol izlenmektedir?
Tedaviye başlamadan önce aşırı terleme sorunun nedeninin saptanması gerekmektedir. Öncelikle hastanın kilo durumu incelenir. Kullandığı ilaçlar ve varsa rahatsızlıkları gözden geçirilir. Hastanın detaylı bir endokrinolojik muayenesi sonrasında problem belirlenemediğinde terleme tedavisine geçilebilmektedir.
Aşırı terleme tedavisinde ne gibi tedaviler uygulanmaktadır?
Terleme önleyici ilaç, merhem ve spreylerle bu sorun ortadan kaldırılmaya çalışılır. Bu yöntemin fayda etmediği durumlarda ise kullanılan uygulamalar botoks, secret altın iğne ve cerrahi tedavilerdir.
Aşırı terleme tedavisinde botoks uygulaması; tüm dünyada estetik amaçlı kullanılan botoks, aşırı terlemenin tedavisi olarak kullanılıyor. Koltuk altı terlemesi, el ve ayak terlemelerinde botoks tedavisiyle belirli bir sürede o bölgedeki terlemeye yol açan uyarılar azaltılabilmektedir. Etkisi kalıcı değildir. Aşırı terleyen bölgelerin cilt içine ve altına iğneler ile enjeksiyon şeklinde uygulanır. Aşırı hassas bölgelerde ağrı fazla olacağından botoks enjeksiyonu yapılmadan önce bu bölgelere lokal anestezi altında madde enjeksiyonu yapılır veya topikal olarak anestezik maddeler sürülebilir. Gerekli uyuşma sağlandıktan sonra botoks, aşırı terleme olan bölgelere yapılabilir. Terleme azalması 1 hafta içerisi de ortaya çıkar. Hafif kızarıklık ve ağrı dışında başka bir sorun teşkil etmez. Çok nadir alerjik durumlar ortaya çıkabilir. Bu yüzden operasyonun tecrübeli bir estetik tarafından uygun şartlar altında yapılması gerekmektedir.
Secret altıniğneli radyofrekans tedavisi el –ayak, yüz –boyun ve koltuk altı bölgesinin aşırı terleme durumlarında genel olarka 2 seans halinde 1 ay ara ile 3,5 mm derinlikte ve birkaç puls geçerek yapıldığında yaklaşık olarka 5 yıl kalıcı terlemede azalamaya yol açmaktadır.
Cerrahi olarak uygulanan tedavi göğüs kafesi içerisinde el ve ayaklara giden sempatik ve parasempatik sinirlerin selektif blokajı yapılmaktadır. Ancak bu tedavide istenmeyen yan etkiler çok görülmektedir. Cerrahın tecrübesi önemlidir. Bu ameliyatların komplikasyon oranı yüksek olması nedeniyle pek tercih edilmektedir.